Kundtjänst

Skriv til os på hej@luxreaders.se

 

Åbningstider: 

Mån - Fre: 10:00 - 16:00

Lör - Sön: Stängt

 

Vanliga frågor

Vad kostar leveransen?

Om du väljer 3 par glasögon får du gratis leverans med PostNord. Om du väljer 1 eller 2 par glasögon kostar leveransen 49 SEK.

Hur lång tid är leveranstiden?

Om du beställer före 2:00 på arbetsdagar skickas din beställning och skickas samma dag. Om du beställer senare än 2:00 eller under helgen kommer din beställning att skickas och skickas nästa arbetsdag.

Är min order skickad?

När beställningen är skickad från oss får man ett spårningsnummer via mail. Spårningen kan göras på kvällen eller dagen efter paketet är skickat.

Jag saknar mina returdokument

Kontakta vår kundtjänst på hej@luxreaders.se. För effektiv service, vänligen lägg till ordernummer.

Kommer min styrka åter på lager?

VVårt nästa inköp av läsglasögon är landning ultimo mars. Om du vill få information när de finns på lager, vänligen kontakta oss på hej@luxreaders.se med en länk till den specifika produkten och en anteckning om glasögonens styrka.

När får jag mina pengar tillbaka?

Vi betalar tillbaka beloppet senast tre dagar efter att vi mottagit paketet från dig. Det kan dock ta upp till 10 dagar innan beloppet finns på ditt konto. Hur lång tid det tar beror på din bank eller kortutgivare. Vi krediterar beloppet till det kort som du använde när du gjorde beställningen.

Hur spårar jag min beställning?

När beställningen är skickad från oss får man ett spårningsnummer via mail. Spårningen kan göras på kvällen eller dagen efter paketet är skickat.

 

Leverans & returer

Vad kostar leveransen?

Om du väljer 3 par glasögon får du gratis leverans med PostNord. Om du väljer 1 eller 2 par glasögon kostar leveransen 49 SEK.

Hur lång är leveranstiden?

Om du beställer före middagen 14 på en vardag, kommer din beställning att packas och skickas samma dag. Om du bokar senare än kl. 14 eller på helgen kommer din beställning att packas och skickas på följande arbetsdag. Så snart sändningarna bestämmer sig från vårt lager, är de vanligtvis 1-2 dagar på vägen.

30 dagar retur

Om glassögonen inte passar har du 30 dagar på dig att skicka tillbaka artiklarna - utan extra kostnad. Använd bara medföljande returneringsetikett. Försäkra dig om att du täcker över eller tar bort den streckkod på paketet som användes vid leverans, och packa försiktigt ned artiklarna i originalförpackning.

Hur returnerar jag min beställning?

Lägg tillbaka de varsamt paketerade glasögonen i sin förpackning och försegla den ordentligt. Glasögonen måste returneras i originalförpackning. Klistra sedan fast medföljande etikett på paketet och lämna av det hos samma sändebud som utförde leveransen.
Ha i åtanke att returneringen endast är gratis om du använder medföljande returneringsetikett. Du kommer få ett automatiserat mejl när vi registrerat varan i vårt varuhus. Detta kan ta upp till 14 dagar. Därefter återbetalar vi så mycket som betalades vid inköpet genom samma betalsätt som användes vid orderläggning.

Returnering

När du ångrar ditt inköp återbetalar vi alla pengar som tagits emot, inklusive leveranskostnad. Detta gäller däremot inte i följande fall: Om du har införskaffat flera varor i en beställning men bara ångrar en del av inköpet, kommer vi inte att ge ersättning för leveranskostnaderna.
Om du har valt ett leveranssätt som är dyrare än det billigaste som vi erbjuder, kommer du inte att få tillbaka mellanskillnaden. Vi kommer återbetala summan det rör sig om utan oskäligt dröjsmål och inom 14 dagar från det att vi tagit emot meddelandet om returnering av vara.

Levererar ni till mitt land?

På Luxreaders.se leverer vi udelukkende til Sverige.
Ønsker du levering til Danmark besøg Luxreaders.dk
Ønsker du levering til Norge besøg Luxreaders.no
Ønsker du levering til Finland besøg Luxreaders.fi
Ønsker du levering til Nederländerna besøg Luxreaders.nl
Ønsker du levering til Tyskland besøg Luxreaders.de
Ønsker du levering til United Kingdom besøg Luxreaders.co.uk
Ønsker du levering til Belgien, Frankrike, Italien, Luxemborg, Polen eller Spanien besøg Luxreaders.com

Min beställning

Är min order skickad?

När beställningen är skickad från oss får man ett spårningsnummer via mail. Spårningen kan göras på kvällen eller dagen efter paketet är skickat.

Kan jag spåra min order

Ja. När beställningen är skickad från oss får man ett spårningsnummer via mail. Spårningen kan göras på kvällen eller dagen efter paketet är skickat.

Kan jag annullera min beställning?

Nej, det kan du tyvärr inte. Vi behandlar din beställning så snart vi har mottagit den, så att dina varor kan levereras så snabbt som möjligt. Läs mer här..

Kan jag ändra min beställning efter det att den beställts?

Nej. I vårt försök att säkra snabbast möjliga leveranser startas processerna omedelbart när ordern är placerad. Det betyder att vi inte kan ändra information eller produkter när beställningen är först angiven.

Betalning

Kreditkort/betalkort

Vi accepterer følgende kredit/debitkort: Vi accepterar följande kredit- / betalkort: Visa, MasterCard, Visa Electron, Maestro-kreditkort och betalkort. Tillsammans med Klarna erbjuder vi köp med faktura. När du väljer faktura som betalsätt får du hem dina varor innan du betalar. Du kan välja att betala hela summan på en gång eller dela upp din betalning.

När dras beloppet från mitt kort?

När du gör din beställning godkänns ditt kort och du får ett mejl som bekräftar att beställningen är mottagen. Beloppet dras dock först när varorna lämnar vårt lager. Om ditt kort inte godkänns och inget belopp kan dras, visas ett meddelande på skärmen om at betalningen misslyckades.
Tänk på att även om betalningen inte blev godkänd, reserverar vissa kortutgivare beloppet. Detta kan innebära att du inte kan använde det reserverade beloppet på ett tag.

 

Kontaktinformation för Luxreaders:

Luxreaders ApS

c/o Milcom A/S

CVR: 38454749

Farum Gydevej 64

3520 Farum

Danmark

Mail: hej@luxreaders.se