Mail:
Kundservice:
Svar inom 48 timmar
på vanliga arbetsdagar
Vanliga frågor
Leverans & returer
Vad kostar leveransen?
Om du väljer 3 par glasögon får du gratis leverans med PostNord. Om du väljer 1 eller 2 par glasögon kostar leveransen 49 SEK.
Hur lång är leveranstiden?
Om du beställer före kl.14 på en vardag, kommer din beställning att packas och skickas samma dag. Om du beställer senare än kl. 14 eller på helgen kommer din beställning att packas och skickas på följande arbetsdag. Leveranstiden varierar från land till land, men normalt brukar det ta 2-6 arbetsdagar från när ordern lagts. Leveranstiden kan påverkas av COVID-19-situationen vilket innebär att leveransen kan komma några dagar senare.
Fri retur
Om glasögonen inte passar dig kan du skicka tillbaka artiklarna - utan extra kostnad. Använd bara medföljande retursedel. Försäkra dig om att du täcker över eller tar bort den streckkod på paketet som användes vid leverans, och packa försiktigt ned artiklarna i originalförpackning.
Hur returnerar jag min beställning?
Lägg tillbaka de varsamt paketerade glasögonen i sin förpackning och försegla den ordentligt. Glasögonen måste returneras i originalförpackning. Klistra sedan fast medföljande etikett på paketet och lämna av det hos samma sändebud som utförde leveransen.
Ha i åtanke att returneringen endast är gratis om du använder medföljande returneringsetikett. Du kommer få ett automatiserat mejl när vi registrerat varan i vårt varuhus. Detta kan ta upp till 14 dagar. Därefter återbetalar vi så mycket som betalades vid inköpet genom samma betalsätt som användes vid orderläggning.
Jag saknar mina returdokument
Kontakta vår kundtjänst på [email protected]. För effektiv service, vänligen lägg till ordernummer.
Återbetalning
När du ångrar ditt inköp återbetalar vi alla pengar som tagits emot, inklusive leveranskostnad. Detta gäller däremot inte i följande fall: Om du har införskaffat flera varor i en beställning men bara ångrar en del av inköpet, kommer vi inte att ge ersättning för leveranskostnaderna.
Om du har valt ett leveranssätt som är dyrare än det billigaste som vi erbjuder, kommer du inte att få tillbaka mellanskillnaden. Vi kommer återbetala summan det rör sig om utan oskäligt dröjsmål och inom 14 dagar från det att vi tagit emot meddelandet om returnering av vara.
Levererar ni till mitt land?
Levererar ni till mitt land?
På Luxreaders.se levererar vi enbart till Sverige.
Önskar du leverans till Danmark besök Luxreaders.dk
Önskar du leverans till Norge besök Luxreaders.no
Önskar du leverans till Finland besök Luxreaders.fi
Önskar du leverans till Nederländerna besök Luxreaders.nl
Önskar du leverans till Tyskland besök Luxreaders.de
Önskar du leverans till United Kingdom besök Luxreaders.co.uk
Önskar du leverans till Frankike besök Luxreaders.fr
Önskar du leverans till Italien besök Luxreaders.it
Önskar du leverans till Spanien besök Luxreader.es
Önskar du leverans till Polen besök Luxreaders.pl
Önskar du leverans till Belgien, Luxemburg, eller andra länder besök Luxreaders.com
Min beställning
Är min order skickad?
När beställningen är skickad från oss får du ett spårningsnummer via mail. Spårningen kan göras på kvällen eller dagen efter paketet är skickat.
Kan jag spåra min order
Ja. När beställningen är skickad från oss får man ett spårningsnummer via mail. Spårningen kan göras på kvällen eller dagen efter paketet är skickat.
Kan jag annullera min beställning?
Nej. I vårt försök att säkra snabbast möjliga leveranser startas processen omedelbart när ordern är lagd. Det betyder att vi inte kan ändra information eller produkter när beställningen är gjord.Läs mer här.
Kan jag ändra min beställning efter det att den beställts?
Nej. I vårt försök att säkra snabbast möjliga leveranser startas processen omedelbart när ordern är lagd. Det betyder att vi inte kan ändra information eller produkter när beställningen är gjord.
Betalning
Betalningsmetoder
Vi accepterar följande betalningsmetoder: Kredit- / betalkort: Visa, MasterCard, Visa Electron, Maestro-kreditkort, betalkort och Swish. Tillsammans med Klarna erbjuder vi köp via faktura. När du väljer faktura som betalsätt får du hem dina varor innan du betalar. Du kan välja att betala hela summan på en gång eller dela upp din betalning.
När dras beloppet från mitt kort?
När du gör din beställning godkänns ditt kort och du får ett mejl som bekräftar att beställningen är mottagen. Beloppet dras dock först när varorna lämnar vårt lager. Om ditt kort inte godkänns och inget belopp kan dras, visas ett meddelande på skärmen att betalningen misslyckades.
Tänk på att även om betalningen inte blev godkänd, reserverar vissa kortutgivare beloppet. Detta kan innebära att du inte kan använda det reserverade beloppet en tid.
Kontaktinformation för Luxreaders:
Luxreaders ApS c/o Milcom A/S
CVR: 38454749
Hørmarken 7, 3520 Farum
Danmark
Mail: [email protected]
Kontaktinformation för Luxreaders:
Luxreaders ApS c/o Milcom A/S
CVR: 38454749
Hørmarken 7, 3520 Farum
Danmark
Mail: [email protected]